Sídlom Kancelárie riaditeľa sekcie fondov EÚ je Bratislava.
Zabezpečuje najmä tieto činnosti:
vedie sekretariát R-SF EÚ;
spolupracuje s odbormi pri archivácii projektových spisov (zaznamenávanie, uchovávanie a ukladanie dokumentov) vrátane ich poskytnutia pre účely konaní pred príslušnými orgánmi verejnej správy, EÚ a súdmi, ako aj ich poskytnutia oprávneným osobám na výkon kontroly/auditu;
organizuje, zabezpečuje a koordinuje administratívno-technické úlohy sekcie v súvislosti s realizáciou OP ŽP/OP KŽP, sleduje termíny a ich dodržiavanie v súvislosti s plnením úloh SFEÚ;
zabezpečuje informačnú, organizačnú a evidenčnú prácu sekretariátu riaditeľa sekcie, organizuje jeho denný program, návštevy, porady;
zabezpečuje informačný tok medzi jednotlivými odbormi najmä v oblasti administrácie písomností;
vybavuje korešpondenciu a písomnosti v súvislosti s realizáciou OP ŽP/OP KŽP;
zabezpečenie zverejňovania všetkých povinne zverejňovaných zmlúv súvisiacich s implementáciou OP KŽP uzatvorených SO v Centrálnom registri zmlúv v súlade s internými aktmi riadenia prijatými Ministerstvom životného prostredia SR ako zriaďovateľom SAŽP;
zabezpečuje riadnu evidenciu/archiváciu záznamov v zmysle registratúrneho poriadku SAŽP, vedie záznamy , protokoly, prehľady a iné súbory informácií sekcie.