Zamestnanci SAŽP aktívne v kampani Do práce na bicykli

17.07.2025
Zamestnanci SAŽP aktívne v kampani Do práce na bicykli

V júni sa už tradične uskutočnila kampaň Do práce na bicykli (DPNB), ktorej cieľom je podpora udržateľnej mobility s dôrazom na cyklodopravu, ale nie len tú. Okrem bicyklov sa súťažilo aj v kategóriách chôdza a verejná doprava a nechýbala pri tom ani Slovenská agentúra životného prostredia. 

Tento rok prilákala kampaň DPNB rekordných 14 791 registrovaných súťažiacich, ktorí počas júna na bicykloch najazdili 1 920 353  kilometrov. Prejdený počet kilometrov zodpovedá ušetreniu 480 119 kg oxidu uhličitého.

Do kampane sa aj v tomto roku zapojila i Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP). 39 zamestnancov agentúry vytvorilo 11 tímov, spoločne najazdili viac ako 8-tisíc kilometrov a ušetrili viac ako 1,5 tony CO2. Najaktívnejšími zamestnancami boli Matej Vlčák (kategória bicykel), Veronika Kucková (chôdza) a Martin Jakuš (verejná doprava). Generálny riaditeľ SAŽP Juraj Moravčík všetkých troch víťazov kategórií ocenil a poďakoval všetkým zapojeným kolegom za reprezentáciu SAŽP.

Matej Vlčák pracuje v SAŽP ako špecialista na školské programy a vzdelávanie. V tohtoročnej kampani najazdil takmer 400 kilometrov a svojou aktivitou ušetril viac ako 100 kg oxidu uhličitého. Ako hovorí, bicykel pre neho nie je len prostriedkom na účasť v DPNB, ale aj životným štýlom a ročne najazdí viac ako 2-tisíc kilometrov, väčšinu z toho práve do práce. Ak to počasie dovolí, na bicykli chodí do zamestnania z opačného konca mesta Banská Bystrica aj v zimných mesiacoch. 

DPNB je národná kampaň s cieľom podporiť rozvoj nemotorovej, predovšetkým cyklistickej dopravy v mestách, vyzvať samosprávy na Slovensku, aby vytvárali kvalitné podmienky pre ekologické druhy dopravy v meste, motivovať zamestnávateľov, aby budovali vo svojich sídlach vhodné podmienky pre zamestnancov, ktorí dochádzajú do práce na bicykli a motivovať zamestnancov, aby viac používali túto formu alternatívnej dopravy pri každodennom cestovaní do práce.

Na DPNB už tradične nadväzuje ďalšia kampaň v oblasti udržateľnej mobility – Európsky týždeň mobility. Túto kampaň zastrešuje Ministerstvo životného prostredia SR (MŽP SR) a koordinuje ju jeho rezortná organizácia SAŽP. Na slávnostnom vyhodnotení DPNB preberie MŽP SR a SAŽP pomyselnú štafetu pre Európsky týždeň mobility, ktorý sa bude konať 16. – 22. septembra 2025.

Na fotografii: Náš kolega Matej Vlčák s diplomom za najviac najazdených kilometrov na bicykli


Ďalšie novinky

Participatívne stretnutie v Púchove

16. 4. 2024

Participatívne stretnutie v Púchove

V divadelnej sále mesta Púchov sa 12. apríla 2024 uskutočnilo participatívne stretnutie k tvorbe Stratégie adaptácie  mesta Púchov. Stretnutia sa zúčastnili zainteresované strany mesta Púchov a pracovníci SAŽP. Stratégiu adaptácie spracováva  ako pilotný projekt SAŽP v rámci plánu hlavných úloh. Ide o implementáciu metodiky, ktorá bola  vypracovaná v roku 2023. Slovenská agentúra životného prostredia si vybrala mesto Púchov ako aktívnu samosprávu v oblasti životného prostredia a ako dvojnásobného víťaza v súťaži ENVIROMESTO 2021 a 2023.
Vieme, čo jeme?

11. 4. 2024

Vieme, čo jeme?

Jesť musíme všetci. Vieme však, aký vplyv má jedlo na zmenu klímy a naopak? Pestovanie, výroba, ale aj zneškodnenie potravín má veľkú uhlíkovú stopu, ktorou negatívne prispievajú k zmene klímy. Zmena klímy zase vplýva spätne na kvalitu a množstvo potravy, na našu schopnosť vypestovať si dostatok jedla. Na poľnohospodárske účely využívame viac zeme než kedykoľvek predtým, a ak nezmeníme svoje konzumné návyky a systém produkcie potravín, nárast populácie bude dopyt po pôde len zvyšovať.
Environmentálne ocenenie Zelený Merkúr si prevzala spoločnosť  STRABAG s.r.o.

10. 4. 2024

Environmentálne ocenenie Zelený Merkúr si prevzala spoločnosť STRABAG s.r.o.

Súťaž Zelený Merkúr zviditeľňuje a oceňuje environmentálne správanie firiem podnikajúcich v Banskobystrickom samosprávnom kraji. Do aktuálneho ročníka sa prihlásilo až sedem firiem, čo je najviac za celú existenciu súťaže. Ocenené organizácie sa v rámci svojho podnikania snažia o rovnováhu medzi ekonomickým záujmami a spoločenskou zodpovednosťou voči životnému prostrediu.